Geoblog.pl    michalfutyra    Podróże    Tajemnicze miasta Azji Południowo - Wschodniej    Bangkok - 1 fotograf, 2 przyjaciół, 48 krajów, 10 lat podróży

Bangkok - 1 fotograf, 2 przyjaciół, 48 krajów, 10 lat podróży

Tajlandia, Bangkok Metropolis

Projekt „InNoSense – a journey of love” przygotował fotograf i artysta w jednej osobie pochodzenia tajsko – niemieckiego Nick Langat. W ubiegłym roku, po dziesięciu latach podróży powrócił do Bangkoku, aby przygotować wystawę i wydać książkę, opisującą jego doświadczenia i niecodzienne wyzwanie, które postanowił podjąć. Początek wydawał się niepozorny. Nick wraz z dwójką swoich przyjaciół – Thawornem i Christianem - wyruszył w drogę. Bez konkretnego celu, ani pomysłu. To co miało potrwać najwyżej kilka miesięcy, przerodziło się w wieloletnią podróż po 48 krajach świata. W tym czasie dokumentował każdy dzień ich wspólnego życia. Widział jak dorastają jego przyjaciele, zmieniają się i rozwijają. Towarzyszył im w chwilach trudnych i tych pełnych radości. Jak sam dzisiaj o nich mówi: „Stali się moimi życiowymi bohaterami”. Nick z kilkunastoma tysiącami zdjęć powrócił do Tajlandii, aby efekt swojej pracy pokazać światu.
Na 196 stronach książki znalazło się 241 wyselekcjonowanych, niezwykłych fotografii. Całość wzbogacają krótkie wierze, tworzone przez całą trójkę na przestrzeni wszystkich tych lat. Podczas oficjalnego otwarcia wystawy w Bangkok Art and Culture Centre (BACC) odczytane zostały słowa Nicka, który nie mógł być obecny: „Ludzie mają tendencję do myślenia o celu, o tym co próbują osiągnąć. Zapominają, że czasami piękno ukryte jest w mniejszych rzeczach i sprawach, które pojawiają się w czasie odkrywania drogi. I myślę, że częścią tych poszukiwań jest zagadka wiecznej miłości”.

„The ticket to your heart
Lies on my table.
But I missed the date…”
(wiersz z książki „InNoSense”)

Jeśli dopisze mi szczęście, to niedługo zamieszczę wywiad z Nickiem. Trzymajcie kciuki!

Wszystkich zafascynowanych podróżami, niecodziennymi wyzwaniami oraz ciekawymi ludźmi serdecznie zapraszam do bliższego zapoznania się z tematem!